Era el 8 de desembre de 1957, festa de la Immaculada, quan va començar una nova tasca evangelitzadora al sector sud de Sabadell, concretament al barri perifèric de la Creu de Barberà. Aquesta nova acció va ser possible gràcies a la resposta il·lusionada i generosa de les Germanes Carmelites del carrer Garcilaso, presents a la ciutat des de l'any 1854, responent a la petició de Mn. Miguel Badosa, Rector de la parròquia de Santa Maria de Barberà.

Al costat de la Romànica de Santa Maria hi havia una rectoria en força mal estat on van començar a reunir-se nens i joves per a la Catequesi. També s'hi apropaven moltes persones grans amb qui es compartia el seu moment i se'ls ajudava en allò que necessitaven. Aquests serveis de Catequesi i ajuda en aquells locals van durar dos anys.

La ciutat, en aquells anys, anava creixent desmesuradament per l'arribada de tanta gent procedent del Sud, que venien a Catalunya cercant treball i unes condicions de vida millors.

El grup 'PATRONAT D'ACCIÓ SOCIAL CIUTADANA' va voler donar resposta a la gran necessitat d'escolarització de tants nens i nenes acabats d'arribar. Varen construir quatre escoles a la perifèria de la ciutat. Una d'aquestes escoles es va construir a la Creu de Barberà; constava de dos pavellons de sis aules i dos patis.

Als inicis, el PATRONAT D'ACCIÓ SOCIAL es va fer càrrec de l'administració del centre i van encarregar la Direcció Pedagògica a les germanes Carmelites, assumint també la gestió econòmica de l'escola per tal que fossin elles les que portessin a terme, en totes les seves vessants, aquesta obra educativa. És per tant a partir d'aquest moment que l'escola passa definitivament a la Congregació de Germanes Carmelites de la Caritat, avui Carmelites Vedruna.

Serà el 26 de febrer de 1964 quan una comunitat de germanes s'establirà al barri de Les Termes, inserint-se completament al barri, iniciant també el servei religiós que la gent tant esperava i necessitava. Aquesta presència Vedruna continua avui amb força i les germanes són ben conegudes i estimades per tothom.

Encara l'any 1965 VISASA va adquirir i fer donació a les germanes, el terreny adjacent amb l'escola per tal que estigués a disposició de les Germanes per a la construcció d'aules o d'altres espais que l'escola necessités. Es van construir 6 aules més i l'any 1974 s'inaugurava una pista poliesportiva. Amb aquesta ampliació els terrenys de l'escola ocupaven ja tota l'illa.

El curs 1966-67 s'iniciava la Formació Professional per tal d'obrir camins a les noies vers el món laboral. Aquells anys i fins el 1974-75 aquestes noies s'examinaven a l'Acadèmia Vedruna-Mercantil de Barcelona. Aquesta Formació Professional es transformarà l'any 1984 en Estudis administratius figurant com a escola homologada oficialment a l'Institut Politècnic de Terrassa.

Ja des de l'inici es posà en marxa un taller de 'cosidores i sargidores'. Aprenien 'Corte i Confecció' sempre amb l'objectiu d'obrir sortides laborals a la colla de noies que hi assistien.

També al llarg de molts anys hi va haver l'Escola d'Alfabetització Nocturna amb una assistència nombrosa. Eren moltes les persones que havien arribat a Catalunya sense saber llegir ni escriure, i era gran l'interès per aprendre'n i aprofitar l'oportunitat que se'ls oferia.

Des dels orígens, l'escola atenia preferentment les nenes i noies. La coeducació arribarà el curs 1980-81, com va passar a la majoria d'escoles de Catalunya. Serà també en aquells anys que s'iniciarà progressivament l'ensenyament en català.

I seguint amb aquesta voluntat de servei al barri, el curs 1996-97 l'escola incorporarà l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria on es continua el servei educatiu amb empenta, il·lusió i professionalitat. Es compta amb un bon nombre de mestres convençuts de la grandesa de la tasca que tenim a les mans, il·lusionats per l'educació i oberts a la innovació, tractant sempre d'acompanyar el creixement dels infants i adolescents que omplen les aules i d'inculcar-los aquells valors que donen sentit i grandesa a la vida.

Un centre obert sempre a les famílies d'un barri popular que va néixer i créixer amb les onades migratòries dels anys 60.

Cal destacar també la tasca que al llarg de la vida de l'escola han portat a terme les diferents Juntes de l'Associació de Pares i Mares, grups de persones generoses que lliuren el seu temps organitzant tot un seguit d'activitats en horari extraescolar i de caps de setmana. Quines bones estones passades junts! Quins lligams d'amistat s'han anat creant!

A tantes germanes que hi han passat, als mestres, a les Juntes de Pares i Mares i a totes les famílies que ens han confiat l'educació dels seus fills, moltes, moltes gràcies!

Educació Infantil (de 3 a 6 anys)
Educació Primària (de 6 a 12 anys)
Educació Secundària (de 12 a 16 anys)

Passeig Dos de Maig, 38 · 08204 · SABADELL