Objectius pel curs 2012-2013
Vic, octubre de 2012
El conjunt dels objectius del curs 2012-2013, aprovats pel Patronat de la Fundació neixen com a conseqüència del camí realizat per la nostra Fundació al llarg dels seus 10 anys d’història, tot recollint els suggeriments i les necessitats aportades pels Directors Generals de les Escoles i per l’Equip de Gestió de la Fundació. Són, a la vegada, continuïtat de molts dels projectes que en cursos passats ja s’han endegat i que demanen un seguiment.
El Patronat de la Fundació, en sessió de 27 de setembre, va aprovar aquests objectius fent una reflexió que volem compartir amb tots els equips directius i el professorat. La reflexió consisteix en veure que el treball previst per a cada àmbit, amb els corresponents objectius i actuacions, responen plenament als objectius fundacionals de la nostra Institució. Per això, és bo recordar-nos la síntesi que recull el sentit de la Fundació en els seus Estatuts:
Per donar compliment a les finalitats fundacionals, la Fundació promourà activitats culturals, educatives i formatives en general i la prestació del servei de l’ensenyament de qualsevol matèria i grau del sistema educatiu, alternatiu i diferenciat d’acord amb el següent estil educatiu:
a. Es fonamenta en el convenciment que l’home és un valor per ell mateix, independentment de la seva raça, ideologia, religió, posició social, qualitats, etc i es posa especial relleu en l’educació de la dimensió social dels alumnes en la descoberta de valors de la llibertat, la justícia, la pau, la solidaritat, el civisme i el respecte a l’entorn.
b. Es fomenta una educació oberta a la transcendència per entendre que la religió i la fe cristiana enriqueixen la persona humana. L’educació religiosa de l’escola és un procés que haurà de permetre als alumnes una opció personal i lliure.
c. Es centra en una educació viscuda en un ambient d’acollida familiar, fet de proximitat, senzillesa i cordialitat i es desenvolupa en un clima alegre i positiu que ajudi a fer experiències humanitzadores i de creixement personal.
d. Es recolza en una metodologia activa, creativa i participativa que persegueix una educació oberta a la vida, alliberadora i solidària.
e. Es basa en un model d’Escola catalana, amb un fort arrelament al poble i amb voluntat que la inserció social de l’alumne el porti a un compromís de transformació i millora de la societat.
f. Es fomenta un model de comunitat educativa participativa i integradora de les necessitats, objectius i voluntats de tots els qui la formen i amb garantia d’obertura i de servei a tots els sectors socials, especialment els més necessitats.
És, doncs, a partir d’aquests fonaments que presentem les següents actuacions
ÀMBIT PATRONAT- EQUIP DE GESTIÓ
1. Realitzar el seguiment de l’estat econòmic de la Fundació i de cada un dels centres.
- Calendari periodificat de sessions de Patronat, on s’establiran elements concrets d’anàlisi.
- Anàlisis dels resultats presentats per l’Auditoria Econòmica de la Fundació de l’any 2011 i propostes de millora
- Aprovació dels resultts de l’any 2012
2. Actualització dels Estatuts a la Nova Llei de Fundacions.
- Aprovació per part del Patronat abans del 31 de desembre.
3. Valoració i participació en una societat AIE (associació d’interès econòmic) per a la gestió dels serveis de l’Assessoria Laboral Vedruna.
- Aprovació per part del Patronat de la reorga- nització de la gestió de serveis
- Possible nom “ASLAVE” (?)
4. Seguiment de les Empreses de Serveis que tenen contractes amb la Fundació
- Contractació d’un expert en aquest camp
- Establiment d’uns protocols de seguiment i assessorament dels menjadors escolars i altres serveis.
5. Establir mecanismes de gestió econòmica unificada entre les escoles.
- Pagaments comuns de l’IRPF, SS…
- Organització facturació centralitzada de paga-ments empreses: menjador, telefònica….
ÀMBIT DE L’EQUIP DE GESTIÓ
1. Coordinació de la gestió escolar
- Trobades periòdiques amb els Directors Generals de Centre.
2. Establiment d’un manual de Direcció per a les Escoles de la Fundació
- Recollir i sistematitzar en documents tots els acords i els protocols que s’han aprovat en els darrers cursos i que es puguin anar generant.
- Revisió de l’adeqüació dels RRI dels Centres respecta al de la Fundació.
3. Certificació de Qualitat
- Recolzar i empènyer a totes les escoles de la Fundació per poder realitzar les auditories externes i internes previstes en el curs 2012-2013.
4. Recollir i sistematitzar la docu-mentació de les escoles. I en la mesura que sigui possible, fer-ne l’anàlisi.
- Estadístisques del curs per centre.
- Resultats de Competències bàsiques.
- Plans Anuals de Centre
5. Promoure la trobada específica de les tres escoles amb Batxillerat
- Coordinació de criteris i buscar formes d’interrelació.
6. Impulsar una estada d’alumnes de Secundària i Batxillerat a Anglaterra
ÀMBIT DE PASTORAL
1. Empènyer i afavorir el treball de l’Objectiu Educatiu del curs:
Busca’t en la teva interioritat:
“connecta’t anb tu mateix.”
- Proporcionar eines i recursos de treball i reflexió pel professorat –espai propi a la plataforma ClickEdu-
- Edició i difusió del “Desplegable Educatiu” per a les famílies
Publicació dels númros 9 (gener/febrer) i 10 (abril/maig)
Vetllar perquè arribi a les famílies
2. Presentació del PAP (pla d’acció pastoral) de la Fundació als Centres
- Presentació del PAP-FPEVB a les escoles.
- Adequació al Sistema de Gestió de Qualitat (ISO).
- Vetllar per l’aplicació del PAP a cada centre
3. Coordinar les diferents trobades existents entre les Escoles
AMB ALUMNES:
- Trobades de 5è de primària.
- Trobada 4t ESO: “Més enllà de l’aula”
- Trobada amb alumnes que han participat en el “més enllà de l’aula”
- Trobada 1r. Bat. Escoles Vedruna Catalunya
AMB PROFESSORS
- Trobada ·Més enllà del claustre”.
- Jornada de formació dels Equips de Pastoral
- Trobada de coordinadors de Pastoral Vedruna Cat.
4. Empènyer projectes d’acció social
- Animar i dinamitzar el voluntariat dins la pròpia escola.
- Establir canals d’informació entre les escoles/grups
- Impulsar la col·laboració amb la Fundació Vedruna Internacional Comunió : VIC
* donar a conèixer el projectes solidaris d’enguany
* recolzar les campanyes de solidaritat
- Facilitar xerrades per a alumnes i famílies sobre els temes de solidaritat i cooperació.
5. Coordinar, acompanyar i orientar l’acció Pastoral a les escoles
- Reunió trimestral amb un representant de l’Equip de Gestió.
- Trobades amb els coordinadors i/o equips del Centres que ho sol·licitin.
- Participació en les reunions de l’Equip de Pastoral Vedruna Catalunya.
6. Animar la celebració de l’any de la FE
- Participació en l’elaboració de materials pels alumnes coordinat per la Fundació Escola Cristiana de Catalunya.
- Impulsar el coneixement i el treball per a portar-lo a terme a les escoles.
ÀMBIT FORMACIÓ
1. Elaboració d’un programa de formació tutorial per a les escoles.
- Col·laborar en l’aplicació del programa per a les escoles que ho han de portar a terme el curs 12-13.
2.Impartició d’una segona edició del “Curs d’interioritat” pels professors.
- Edicions per a les etapes d’Infantil, primària i secundària/batx.
3. Organització d’un curs de “Gestió de Recursos Humans per competències”.
- Adreçat a tots els membres dels Equips Directius. Primer i segon trimestre del curs.
4. Establiment d’una formació permanent pels professors de l’Àrea de Cultura Religiosa
- Reunions per etapes/cicles segons calendari.
- Facilitar material per actualitzar la formació en aquest àmbits.
5. Participació de l’Equip de Gestió en activitats organitzades per altres Institucions
- Assistència a les sessions SPXE –seminari permanent de gestió de xarxes escolars– FECC.
ÀMBIT DE RELACIONS INSTITUCIONALS
1. Treball amb XARXA en el marc de Vedruna-Catalunya.
- Participar en la nova estructura Vedruna Catalunya Educació.
2. Interrelació entre les Fundacions Vedruna.
- trobada de Patronats
- jornades de treball dels equips de gestió
- participar en les activitats de la XARXA Vedruna Europa
3. Mantenir contactes regulars amb el Departament d’Ensenyament i la Direcció General de Centres privats concertats.
ÀMBIT DE PUBLICACIONS
Agenda Vedruna
- Fer-ne el seguiment
Material de Llengua de Ed. Primària
- 1r./3r./5è : seguiment
- 2n./4t./6è : creació
Presentació dels recursos actualitzats de l’àrea de Cultura Religiosa
* Infantil
* Primària
* Secundària
Seguiment dels llibres Digitals d’ESO
* Secundària: Mates i Religió
Inici d’estudi sobre un material comú de Cultura Religiosa per a Batxillerat
Publicació del llibre de la història d’Escoles
* Gràcia
* Escorial
Gestió de les publicacions a DIDÀCTICS
* Seguiment del conveni signat
CELEBRACIONS curs 2012-2013
* Setembre 2012 : Xè. Aniversari de la Fundació
* Maig 2013 : 150 anys de l’Escorial de Vic (1 maig 1863)