NOTÍCIES

Premi Internacional Educared 2011

Educared convoca anualment el Premi Internacional Educared en línia amb el seu objectiu de promoure l'ús pedagògic de les tecnologies de la informació i la comunicació per part de la comunitat educativa.

El Premi Internacional Educared neix de l'experiència del Certamen Educared A Navegar. Aquest Certamen es venia celebrant anualment a Espanya i en el curs escolar 2009-2010, amb el nou portal global d'EducaRed, es va convertir en una iniciativa internacional.

Amb el Premi Internacional Educared, Fundación Telefónica, a través del seu programa Educared, vol incorporar al professorat noves eines, coneixements i mètodes de treball per assumir els canvis que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) provoquen en la nostra societat i en les noves generacions d'estudiants, així com en els mètodes d'ensenyament i aprenentatge.

Atenent a aquesta filosofia, Educared convoca anualment aquesta iniciativa adreçada a centres educatius de tot el món, amb els següents objectius:

• Promoure l'ús pedagògic de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
• Conscienciar la comunitat educativa del valor potencial de les TIC com a recurs per a l'ensenyament i l'educació.
• Posar a l'abast de la comunitat educativa iniciatives i activitats relacionades amb aquest objectiu.
• Reconèixer l'esforç del professorat per introduir les TIC en els processos d'ensenyament-aprenentatge.

Poden participar professors i alumnes de tot el món, de centres educatius on s'imparteixi formació "reglada" d'alumnes d'entre 3 i 18 anys. També podran participar centres de formació d'adults i centres d'educació especial o formació professional.

A més, podran presentar treballs en diversos idiomes: espanyol, portuguès o llengües oficials de l'estat espanyol (gallec, euskera, català). Addicionalment s'admetran treballs en altres idiomes (anglès, alemany ...) sempre que siguin treballs emmarcats dins de l'ensenyament d'idiomes.

Es tracta d'un Premi de caràcter pedagògic. Per tant, el Jurat no només valorarà el producte final, sinó també el projecte educatiu sobre el qual es recolza: les activitats paral · leles que s'hagin desenvolupat a l'aula, el nivell d'implicació que s'hagi aconseguit dels alumnes, l'avaluació contínua o el seguiment que s'hagi realitzat del treball de l'equip, etc.

Aquest curs el nostre bloc caçadors d’errades ha resultat ser guanyador entre 4000 treballs de 29 països diferents. Dins de la categoria de blocs on docent i alumnes treballen conjutament (categoria IV).

Adjuntem la informació publicada en el web d’educared quan es va comunicar:
Modalidad A "Docentes con alumnos" - Categoría IV

De los 15 finalistas de esta Modalidad y Categoría, estos son los trabajos ganadores:

Caçadors d’errades: http://www.vedruna-angels.org/blocs/erradescatala

1º PREMIO otorgado a:

Escola Vedruna Ángels, Barcelona (España)

Eva Vergés Guillén

Comentarios del jurado:

El blog pretende desarrollar competencias lingüísticas básicas de forma lúdica. Los alumnos deben conseguir puntos semanalmente para convertirse en los mejores “cazadores” y obtener premios.
Se destaca la originalidad de la propuesta y el fomento del aprendizaje a través del juego, de una manera natural y lúdica, trasladando a la práctica y al entorno de conocimiento más cercano los contenidos teóricos aprendidos en el aula.

Adjuntem l’enllaç de la notícia de l’Info K de TV3 amb el reportatge del nostre bloc.